BREEAM In-Use „Very Good” minősítést kapott a Dunakeszi Auchan Korzó
Az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. környezettudatos megoldásaival szerezte meg a világ egyik legismertebb nemzetközi zöldépület minősítését a Dunakeszi Auchan Korzóra. A jövőben a Nhood Services Hungary Kft. az általa üzemeltett valamennyi helyszínre tervezi a környezetvédelmi minősítés megszerzését.
Egyre nagyobb szerepet kap az építkezések során a fenntarthatóság, hiszen az építőipar a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező iparágak egyike. Míg néhány évtizede az épületminősítések inkább marketing célokat szolgáltak, ma már az épületeknek számtalan energiahatékonysági követelménynek kell megfelelniük. A piac is változik, hiszen az ügyfelek egyre fontosabbnak tartják a zöld megoldásokat az ingatlanvásárlások során, valamint az építőipari gyártók is több figyelmet szentelnek a fenntarthatóság kérdésének. Új, energiahatékony technológiák születnek, és mind nagyobb szerepet kapnak a megújuló energiaforrások.
Ebben a változó és egyre tudatosabb piaci környezetben a vegyes ingatlanszolgáltatással foglalkozó Nhood Services Hungary Kft. elengedhetetlennek tartja, hogy vállalja szerepét az élhetőbb jövő, és a fenntarthatóbb városok kialakításában, ezért különösen nagy hangsúlyt fektet a társadalmi és környezeti felelősségvállalásra. Az Auchan Korzókat is üzemeltető vállalat valamennyi tevékenysége során tekintettel van működése társadalmi, környezeti és gazdasági hatásaira, és arra törekszik, hogy felelősségteljes módon fejlessze a környezetet a jövő generációi számára. Ennek az elkötelezettségnek kiváló fokmérője a BREEAM minősítés, a világ legelismertebb önkéntességen alapuló minősítési módszere, amely az épületeket a fenntarthatóság szempontjából vizsgálja, és nemzetközi szinten is összehasonlíthatóvá teszi. A minősítés lehetőséget nyújt arra, hogy az épületeket teljes életciklusuk során vizsgálni lehessen, külön kategóriákban értékelve az újépítésű, a felújított, és a már használatban lévő ingatlanokat.
A több mint 40 éves ingatlantapasztalattal rendelkező, 10 országban tevékenykedő Nhood nemzetközi szinten is fontosnak tartja, hogy vásárlói és üzleti partnerei előtt hitelesen bizonyítsa, hogy a környezettudatos ingatlanfejlesztést képviseli. Ezért valamennyi tagországában a BREEAM tanúsítványon keresztül minősítteti újépítésű és már használatban lévő épületeit. A már használatban lépő épületeket éríntő besorolási folyamat első lépcsőfoka hazánkban, hogy a Dunakeszi Auchan Korzó megszerezte a BREEAM In-Use „Very Good” (Nagyon Jó) tanúsítványt. A Dunakeszi helyszínen többek között energiahatékony LED lámpákat, szelektív hulladékgyűjtést, alacsony vízfelhasználású szanitereket, és komplex energiamenedzsment rendszert alkalmaznak. A terület háromszintes, rendkívül fajgazdag növényállománnyal rendelkezik, a helyszínen sorba ültetett őshonos fák, sövényként ültetett cserjék, kúszócserjék, valamint zöld pázsit is található, a parkoló részen pedig kerékpártárolók és elektromos autó töltési lehetőség várja a környezettudatos közlekedési módokat választókat.
A cég hosszútávú tervei között szerepel, hogy az elkövetkező néhány évben valamennyi Auchan Korzóra megszerzi a BREEAM In-Use minősítést. A minősítési folyamattal kapcsolatban Gábosy Balázs, a Nhood Services Hungary Kft. üzletfejlesztési, kereskedelmi és operációs igazgatója így nyilatkozott:
„A Nhood mind az általa jelenleg kezelt bevásárlóközpontok, mind a jövőben fejlesztésre kerülő vegyes funkciójú ingatlanok esetében is törekszik arra, hogy mind a társadalomra, mind a bolygóra pozitív hatást gyakoroljon a gazdasági értékteremtés mellett. Ezen pozitív hatások indikátora egy olyan minősítés, mint a BREEAM. Emellett több olyan – nem klasszikus értelemben vett ingatlanfejlesztési - projektünk van előkészítés alatt, melyeknél az elsőrendű szempont a környezet megóvása, illetve a természet és az emberek kapcsolatának erősítése.”
Oszd meg
COOKIES
A webhely böngészésének folytatásával Ön elfogadja, hogy cookie-kat vagy más nyomjelzőket használunk mi és partnereink által a webhely teljesítményének javítása érdekében, személyre szabott és az Ön érdekközpontjaihoz igazított tartalom, kommunikáció és hirdetések felajánlásához, valamint az összeállításhoz látogatási statisztikák.